Autor Wiadomość
zielak salami
PostWysłany: Nie 7:40, 23 Mar 2008    Temat postu:

Jakby nam się chciało to przepisywać to zajełoby to te moje 2 tygodnie! Smile
Robert dzisiaj na podium!!!!!!!!!!!!! Smile
SomeBody
PostWysłany: Nie 0:22, 23 Mar 2008    Temat postu:

3,5 tygodnia w przypływie energii:P
zielak salami
PostWysłany: Sob 18:06, 22 Mar 2008    Temat postu:

Nie no luzik, ile to zajmie nam nauczenie się tej notatki, 2 tygodnie? Smile
SomeBody
PostWysłany: Sob 0:12, 22 Mar 2008    Temat postu:

Bez komentarza:|
zielak salami
PostWysłany: Pią 18:42, 21 Mar 2008    Temat postu:

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow pytę... Shocked
Kasia*
PostWysłany: Śro 16:52, 19 Mar 2008    Temat postu:

Notatka na ekonomike:
Ustawa o zamówieniach publicznych
1. Podstawa prawna.
Regulację prawną w Polsce w zakresie gospodarowania majątkiem publicznym zapewnia ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych .Przez pojęcie zamówienia publicznego należy rozumieć zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub wykonanie usług, które są opłacane w całości lub części ze środków publicznych. Ustawa w sposób szczegółowy określa zakres regulacji i wskazuje podmioty, które są zobowiązane do jej stosowania oraz sytuacje, w których przepisy omawianej ustawy nie będą miały zastosowania.
2. Progi kwotowe.
Ustawa jest stosowana w przypadku, gdy szacunkowa wartość zamówienia będzie przekraczała równowartość wyrażonej w złotych kwoty 6.000 Euro. W ustawie przewiduje się także tzw. procedurę uproszczoną, którą stosuje się, jeżeli szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza równowartości wyrażonej w złotych kwoty 60.000 Euro. W ramach tej procedury istnieje obowiązek zamieszczania na stronach internetowych oraz w siedzibie zamawiającego ogłoszenia o zamówieniu. Fakultatywnie można zamieścić ogłoszenie w prasie. Obowiązkowe staje się także publikowanie ogłoszeń o udzieleniu zamówienia. Jeżeli szacunkowa wartość zamówienia przekroczy równowartość wyrażonej w złotych kwoty 60.000 Euro, zastosowanie będzie miała procedura podstawowa. Przy zastosowaniu procedury podstawowej zamawiający, niezależnie od publikowania ogłoszenia w swojej siedzibie i stronie internetowej, będą zobowiązani przekazywać ogłoszenia do publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W procedurze podstawowej nie będą możliwe do stosowania tryby udzielania zamówień publicznych nie przewidziane w dyrektywach Unii Europejskiej, tzn. zapytanie o cenę oraz aukcja elektroniczna.
W przypadku procedur o największej wartości, udzielanych w tzw. procedurze zaostrzonej, tzn. powyżej 5.000.000 Euro dla dostaw lub usług oraz 10.000.000 Euro w przypadku robót budowlanych, przewiduje się nałożenie na zamawiających dodatkowych rygorów związanych z postępowaniem.
Postępowania te będą też objęte obligatoryjną kontrolą Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych przed podpisaniem umowy a po wyborze oferty najkorzystniejszej.
3. Zamawiający i wykonawcy.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego może przygotować i przeprowadzić zamawiający lub inny podmiot działający na zlecenie zamawiającego.
Natomiast o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
• posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
• posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
• znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
• nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Ustawa wymienia zamknięty katalog trybów udzielania zamówień publicznych, oznacza to, iż inny tryb niż wymieniony poniżej nie może być zastosowany do postępowania o udzielanie zamówienia publicznego.
Przewidziano prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego. Oznacza to, że te dwa tryby zamawiający może stosować zawsze i bez ograniczeń. Co więcej przepisy dotyczące przetargu nieograniczonego są podstawowe dla pozostałych trybów.
Ustawa wymienia następujące rodzaje trybów przeprowadzania postępowania o zamówienia publiczne:
• przetarg nieograniczony - w tym trybie w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy;
• przetarg ograniczony - w tym trybie w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu, wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu, a oferty mogą składać wykonawcy zaproszeni do składania ofert;
• negocjacje z ogłoszeniem - w tym trybie po publicznym ogłoszeniu o zamówieniu, zamawiający negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi przez siebie wykonawcami, a następnie zaprasza ich do składania ofert;
• negocjacje bez ogłoszenia - w tym trybie zamawiający negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi przez siebie wykonawcami, a następnie zaprasza ich do składania ofert;
• zamówienia z wolnej ręki, którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą;
• zapytanie o cenę - w tym trybie zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców i zaprasza ich do składania ofert;
• aukcja elektroniczna - w tym trybie za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej, umożliwiającego wprowadzenie niezbędnych danych w trybie bezpośredniego połączenia z tą stroną, wykonawcy składają kolejne korzystniejsze oferty (postąpienia), podlegające automatycznej klasyfikacji. Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie aukcji elektronicznej, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 60.000 Euro.
5. Specyfikacja.
Zamawiający zobowiązany jest do wskazania w specyfikacji wszelkich istotnych elementów niezbędnych do właściwego określenia żądanej usługi czy wykonania roboty budowlanej czy wreszcie dostawy. Jednocześnie przedmiot zamówienia nie może zostać opisany w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oznacza to, między innymi, iż zamawiający nie może tak określać przedmiotu zamówienia by było z góry wiadome, iż wykonawcą danej usługi może być tylko i wyłącznie określone przedsiębiorstwo. Chodzi tu w szczególności o takie zestawienie cech danego produktu czy usługi, które w efekcie dadzą taki sam lub bardzo zbliżony rezultat do produktu czy usługi zaoferowanej przez innego przedsiębiorcę jednak uzyskanego dzięki zestawieniu innych parametrów.
6. Wybór najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie wskazanych przez siebie w specyfikacji kryteriów, nie zawsze głównym kryterium musi być cena.
W sytuacji, w której zaproponowana przez oferenta cena jest rażąco niska zamawiający ma prawo do zażądania od niego szczegółowych wyjaśnień, co do czynników wpływających na tak niską cenę. Jeżeli oferent nie odpowie na wezwanie zamawiającego wówczas zamawiający ma obowiązek odrzucić taką ofertę.
7. Umowa.
Umowa w sprawach zamówień publicznych winna zostać sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Jednak gdyby odrębne przepisy dla dokonania danej czynności prawnej wymagały zachowania formy szczególnej np. aktu notarialnego wówczas umowa taka winna zostać zawarta w tej szczególnej formie. Umowy zawarte w dany postępowaniu są jawne i podlegają udostępnieniu.
Umowa winna zostać sporządzona w ten sposób by swoim zakresem nie wykraczała poza zobowiązania wynikające z oferty. W sytuacji, w której umowa swym zakresem przekraczałaby określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji, wówczas w tej części jest nieważna.
Gwizdek
PostWysłany: Pią 20:43, 11 Sty 2008    Temat postu:

1.nie ma żadnej próby tańczenia na sali tej co miala być o 18
2.nikt nie bedzie wpuszczany na sale przed 18 na teran obiektu
3.nie bedzie żadnej próby
4.po 18 bedzie pocżątek wpuszczania na terann obiektu ale na sale balowa zostaniecie wpuszczeni ok. godz. 18 30 ale nie możecie siadac na miejscach


5. o 19 wszyscy musza juz byc na sali balowej bo sie wtedy wszystkjo zaczyna
SomeBody
PostWysłany: Nie 20:22, 06 Sty 2008    Temat postu:

Zawsze to jakaś koncepcja:P no i jaki efekt!
A tak serio trzeba coś wymyślić bo w sobotę już studniówka!!!!!!
L
PostWysłany: Sob 21:06, 05 Sty 2008    Temat postu:

wiecie co Smile jak ma to byc cos krutkiego to wyjdziemy cala klasa na srodek i powiemy ladnie "witamy wszystjkich serdecznie jestesmy z klasy 4 as "chorkiem to powiemy i wszyscy ladnie szybko sie rozejdziemy Very Happy
Gwizdek
PostWysłany: Sob 15:53, 05 Sty 2008    Temat postu:

m9i powiedzieli ze to ma byc cos krótkiego, a jak dokladnie to nie wiemm ale watpie żeby cos z tego było, bo jak narazie tylko ty Kornelio sie o to zapytałaś
SomeBody
PostWysłany: Pon 13:41, 24 Gru 2007    Temat postu:

Ale jak to ma mniej więcej wyglądać??
Gwizdek
PostWysłany: Nie 21:29, 23 Gru 2007    Temat postu:

ludzie trzeba wymyslic jakąś scenke skecz lub cos smiesznego na studniówke
Majkel
PostWysłany: Czw 22:53, 13 Gru 2007    Temat postu:

Co to za referat o co chodzi????? cza cuś na Wos zrobić?!
SomeBody
PostWysłany: Pon 19:22, 10 Gru 2007    Temat postu:

Referat z WOSu dotyczy procesu legislacyjnego w Polsce(ustawodawczego)!
Majkel
PostWysłany: Nie 19:22, 09 Gru 2007    Temat postu:

WIDZIAŁ KTOŚ MÓJ ZESZYT DO OCHRONY WÓD????????????????????????

bo szukam i ni chu** go znaleść nie moge... wydaje mi sie że go komuś pożyczałem ale może mi sie wydaje....